Sunday, August 3, 2014

Kotak Soalan Fizik

Kotak Soalan Kumpulan 3
Pelajar boleh meninggalkan nota, soalan, komen, kata pujian, dan pemikiran di dalam kotak komen yang dibina oleh pelajar sendiri. Ini juga merupakan satu strategi terbaik untuk melaksanakan di dalam kelas kerana ia akan menggalakkan pelajar yang bersifat malu dan pendiam untuk bertanya soalan dengan tanpa perasaan malu.

Kotak Soalan Kumpulan Satu
Kotak soalan Kumpulan 4 


Kotak Soalan Kumpulan 6


Kotak Soalan disimpan dan dipamerkan di dalam almari kelas di mana pelajar boleh melontarkan soalan pada bila-bila masa.

Kelas saya boleh menggunakan kotak soalan untuk berkomunikasi dengan saya dengan rasa tidak mahu namanya disiarkan. Saya mahu pelajar saya dapat bertanya soalan, berkongsi idea atau beritahu saya tentang situasi. Mudah-mudahan, ini akan membantu untuk mengurangkan perasaan malu di kalangan pelajar. Mereka boleh menulis segala pemikiran dan diletakkan di dalam kotak pemikiran dan tiada siapa yang akan tahu siapa yang bertanya.



No comments:

Post a Comment